Spacer korytarzami szkoły: twórczo poszukujemy wiedzy i kreatywności.
Marzec to miesiąc wyczekiwania wiosennego ciepła; to również czas na wybór kolejnego etapu edukacyjnego w życiu młodego człowieka, kończącego naukę w przedszkolu.
W słoneczne popołudnie 1 marca udostępniliśmy szkołę przedszkolakom i ich rodzicom.
„Otwarte drzwi” powinny pomóc im w podjęciu decyzji.
Dla przedszkolaków przygotowane były zajęcia wykorzystujące do przekazu informacji obraz, doświadczenie, ćwiczenia manualne i gry sportowe. Dzieciom zorganizowano spacer po szkole.
Spacer rozpoczął się zwiedzaniem szkolnej izby regionalnej, w której o życiu codziennym i zwyczajach świątecznych na Śląsku opowiadała nasza koleżanka ubrana w strój regionalny. Pokazywała również dzieciom omawiając ich zastosowanie liczne przedmioty codziennego użytku.
Następnym punktem wycieczki były pomieszczenia klasowe w których odbywają się zajęcia klas I-III. Nauczyciele umożliwili przybyłym gościom udział w zorganizowanych specjalnie dla nich zajęciach ukrytych pod tematami: mogę tworzyć, dodaję i odejmuję, doskonalę umiejętności z wykorzystaniem tablicy multimedialnej.
Na kolejnych piętrach przedszkolaki i ich rodzice zwiedzili klasy w których odbywa się nauczanie przedmiotów ogólnokształcących. Mogli zobaczyć jak uczyć krytycznej analizy, wnioskowania i syntetyzowania (dzieci zobaczyły między innymi szkolnego „Kostka”). Byli również świadkami łączenia różnych substancji i ich przemian podczas eksperymentów przeprowadzonych w nowo przygotowywanej pracowni chemiczno- fizycznej. Pracownia przyrodnicza pobudziła naturalną ciekawość dzieciaków podczas badania pod mikroskopem specjalnie dla nich przygotowanych preparatów. Niespodziankę dla maluchów stanowił napotkany w pracowni języka angielskiego zielony irlandzki ludzik – Leprechaun. Pracownia historyczna najwięcej emocji wzbudziła u rodziców: mogli wziąć do ręki stareńkie podręczniki do nauki matematyki i języka polskiego pochodzące z czasów powstania naszej szkoły, w błyskawicznym kursie przedszkolaki mogły dowiedzieć się, jak budowano piramidy oraz pobawić się modelami zamków skonstruowanych wcześniej przez uczniów klas 5.
Spotkania z rodzicami i przedszkolakami w czasie otwartych drzwi stwarzają okazję do zaprezentowania szkoły, zapoznania się z bazą materialno-techniczną i kadrą pedagogiczną placówki oraz wymiany informacji z nauczycielami. Skłaniają do refleksji nad motywami, którymi powinni się kierować rodzice przy wyborze szkoły podstawowej dla swojego dziecka – miejsca, które powinno być dla niego swoistym „szkolnym rajem”. podsumowała- Joanna Czech