Spacer korytarzami szkoły: twórczo poszukujemy wiedzy i kreatywności.

Marzec to miesiąc wyczekiwania wiosennego ciepła; to również czas na wybór kolejnego etapu edukacyjnego w życiu młodego człowieka, kończącego naukę w przedszkolu.  

W słoneczne  popołudnie 1 marca udostępniliśmy szkołę przedszkolakom i ich rodzicom.

„Otwarte drzwi” powinny pomóc im w podjęciu decyzji.

Dla przedszkolaków przygotowane były zajęcia wykorzystujące do przekazu informacji obraz, doświadczenie, ćwiczenia manualne i gry sportowe. Dzieciom zorganizowano spacer po szkole.

Spacer  rozpoczął się zwiedzaniem szkolnej izby regionalnej, w której o życiu codziennym i zwyczajach świątecznych na Śląsku opowiadała nasza koleżanka ubrana w strój regionalny. Pokazywała również dzieciom omawiając ich zastosowanie liczne przedmioty codziennego użytku.

Następnym punktem wycieczki były pomieszczenia klasowe w których odbywają się zajęcia klas I-III.  Nauczyciele umożliwili przybyłym gościom udział w zorganizowanych specjalnie dla nich zajęciach ukrytych pod tematami: mogę tworzyć, dodaję i odejmuję,  doskonalę umiejętności z wykorzystaniem tablicy multimedialnej.

Na kolejnych piętrach przedszkolaki i ich rodzice zwiedzili klasy w których odbywa się nauczanie  przedmiotów ogólnokształcących. Mogli zobaczyć jak uczyć krytycznej analizy, wnioskowania i syntetyzowania (dzieci zobaczyły między innymi szkolnego „Kostka”).  Byli również świadkami łączenia różnych substancji i ich przemian podczas eksperymentów przeprowadzonych w nowo przygotowywanej pracowni chemiczno- fizycznej.  Pracownia przyrodnicza pobudziła naturalną ciekawość dzieciaków podczas badania pod mikroskopem specjalnie dla nich przygotowanych preparatów. Niespodziankę dla maluchów stanowił napotkany w pracowni języka angielskiego zielony irlandzki ludzik – Leprechaun.  Pracownia historyczna najwięcej emocji wzbudziła u rodziców: mogli wziąć do ręki stareńkie podręczniki do nauki matematyki i języka polskiego pochodzące z czasów powstania naszej szkoły, w błyskawicznym kursie przedszkolaki mogły dowiedzieć się, jak budowano piramidy oraz pobawić się modelami zamków skonstruowanych wcześniej przez uczniów klas 5.

Spotkania z rodzicami i przedszkolakami w czasie otwartych drzwi stwarzają okazję do zaprezentowania szkoły, zapoznania się z bazą materialno-techniczną i kadrą pedagogiczną placówki oraz wymiany informacji z nauczycielami.  Skłaniają do refleksji nad motywami, którymi powinni się kierować rodzice przy wyborze szkoły podstawowej dla swojego dziecka – miejsca, które powinno być dla niego swoistym „szkolnym rajem”. podsumowała- Joanna Czech

                         

 
                     

Nasze dzieci osiągnięcia, wycieczki, wspólna zabawa

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.